Kulturystyka
SFD

Ocet jabłkowy i jego dobry wpływ na nasz organizm

Oceń artykuł:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 głosów, średnia: 5,00
Loading...

facet ocet

Ocet jabłkowy zyskuje coraz bardziej na swojej popularności, dzięki pewnym właściwościom prozdrowotnym, które mają wpływ nie tylko na funkcjonowanie układu trawiennego, ale też na zachowanie szczupłej sylwetki. Dzięki naturalnej fermentacji, jest on źródłem witaminy E, potasu, a także pektyn. Przyjrzyjmy się bliżej jego działaniu i składowi.

 Spis treści:

1. Wpływ na organizm
2. Ocet jabłkowy, a utrata masy ciała
3. Wspomaganie w nadkwasocie
4. Jaki ocet wybierać
5. Ocet jabłkowy – zrób to sam

Wpływ na organizm

Ocet jabłkowy, naturalny, mętny, jest znakomitym źródłem wielu związków witaminowych i mineralnych. W jego składzie znajdziemy: witaminy takie jak A, B3, C, E; minerały: miedź, potas, sód, żelazo, fosfor; a także wiele bioflawonoidów i pektyny.
Jak się okazuje, ocet jabłkowy wraz z kompozycją witaminowo-mineralną, jest w stanie wpływać na szereg parametrów zdrowotnych takich jak:
  • eliminacja zgagi
  • wspieranie trawienia
  • pomaganie w pozbyciu się zaparć
  • regulacji ciśnienia tętniczego krwi
  • pomaganie w redukcji tłuszczu
  • wspieranie wyglądu skóry
  • niwelowaniu nieprzyjemnego oddechu
Dodatkowo, picie octu z dodatkiem miodu, jest w stanie leczyć stany zapalne przełyku i żołądka, bóle mięśni, stawów, gardła oraz usprawnić trawienie.

Ocet jabłkowy, a utrata masy ciała

Wdrożenie kuracji picia octu, daje wymierne korzyści w regulowaniu masy ciała, osób borykających się z problemem nadwagi. Związane jest to ze wsparciem dla układu trawiennego, tempa przemian metabolicznych, niwelowania zaparć i poprawie wrażliwości insulinowej. Ogół tych czynników, poprawia efektywne wykorzystanie składników pokarmowych, co skutecznie wspiera metabolizm i redukcję tłuszczu. Oczywiście samo dodanie octu jabłkowego do diety, która nadal będzie wymagała szeregu poprawek za wiele nie zmieni.
Kuracja picia octu, polega na wymieszaniu w szklance wody 3-4 łyżeczek octu i wypijaniu go 3 razy dziennie, przed głównymi posiłkami. Zastosowanie tego typu metody, wymaga konsultacji z lekarzem, gdyż nie wszystkie osoby będą mogły skorzystać z tego typu wsparcia codziennej diety. Osoby mające problemy wrzodowe żołądka, powinny koniecznie skonsultować chęć używania octu ze swoim lekarzem.

ocet jabłkowy efekty

Wspomaganie w nadkwasocie

Ocet jabłkowy okazuje się również przydatnym narzędziem w walce z nadkwasotą. Zgaga, może być powiązana z “rozleniwieniem” zwieracza przełyku, który zaczyna przepuszczać treść żołądkową (soki żołądkowe). Daje to nieprzyjemne uczucie palenia, które zazwyczaj jest zwalczane za pomocą inhibitorów pompy protonowej, reklamowanych ochoczo w telewizji. Jednak takie działanie może być zgubne i pogłębić problem. Neutralizacja kwasów żołądkowych, będzie skutkowała jeszcze mniejszą stymulacją zwieracza przełyku do pracy, co w konsekwencji może przerodzić się w refluks. Dodatkowo, jak wykazują badania naukowe, osoby nadużywające produktów zwalczających zgagę mogą w przyszłości mieć problemy z potencją.
Regularne “zakwaszanie” środowiska żołądka, za pomocą octu jabłkowego, jest w stanie przywrócic prawidłowa funkcję żołądka, a problemy powiązane z nadkwasotą, nie będą dłużej nas nękały. Zastosowanie tego typu kuracji jest podobne, jak w przypadku odchudzania oraz również wymaga konsultacji medycznej.

Jaki ocet wybierać

Szukając octu w marketach możemy natknąć się na wiele produktów masowej produkcji, niestety są one pozbawione szeregu witamin oraz prozdrowotnych związków. Kupując więc ocet, wybierajmy produkt organiczny, który został wyprodukowany w sposób naturalny, a jego konsystencja jest mętna. Cena takiego octu sięga nawet 20zł za 500ml, jednak jest to gwarancja dobrej inwestycji.

Ocet jabłkowy – zrób to sam

Osoby lubiące zabawę w kuchni, mogą zrobić ocet samemu. Wystarczy około 1,5kg jabłek, pokrojone w drobne kostki, zalać osłodzoną wodą przegotowaną. Ilość wody musi pokrywać dokładnie wszystkie jabłka, by nie uległy zepsuciu. 3-4 łyżki cukru lub miodu, dostarczą pożywki dla bakterii, dzięki którym jabłka ulegają fermentacji. Jabłka będa fermentowały przez okres około 4 tygodni. Brak wydzielania się bąbelków w naczyniu, oznacza, że ocet jest gotowy. Po tym czasie, przelewamy zawartość przez gazę do butelek i mamy gotowy produkt, który przechowujemy w ciemnym i chłodnym miejscu.

Podsumowanie

Spożywanie naturalnego octu jabłkowego niesie za sobą wiele korzyści prozdrowotnych. Główne z nich, powiązane są ze wsparciem trawienia i pomocy w niwelowaniu nieprzyjemnych skutków zgagi. Działanie odchudzające octu, może okazać się dobrym wsparciem w zbilansowanej diecie i treningach, które będą ukierunkowane na utratę tkanki tłuszczowej. Pamiętajmy jednak, żeby nie przesadzać z ilością wypijanego preparatu, a w przypadku wątpliwości skonsultować użycie z dietetykiem lub lekarzem.
Autor: Fizjoterapeuta i trener personalny Tomasz Maciołek 
Tagi: ,
plany treningowe

Masz coś do dodania ? Skomentuj!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Najnowsze filmy z naszego kanału