Kulturystyka
SFD

5 powodów, dla których warto pić więcej wody

Oceń artykuł:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 głosów, średnia: 5,00
Loading...

Dlaczego warto pić więcej wody?

Woda jest podstawowym elementem, który buduje organizm ludzki. Dzięki niej funkcjonowanie organizmu przebiega optymalnie. Biorąc pod uwagę fakt, że przeciętny dorosły człowiek składa się w 70% z wody, nie powinieneś się dziwić, że przeżyć bez wody można jedynie 4 dni. Poza tym woda jest głównym transporterem tlenu i substancji odżywczych.

Zazwyczaj zalecana dzienna dawka wody to 14 filiżanek dla mężczyzn oraz 11 dla kobiet. Warto zaznaczyć, że ilość potrzebnych płynów zmienia się ze względu na to, jaki prowadzimy tryb życia – czy jesteśmy aktywni fizycznie, w jakim środowisku żyjemy oraz ile ważymy.

Oprócz tego, że woda jest podstawą sprawnego funkcjonowania wszystkich procesów fizjologicznych w organizmie, nie zawiera ona kalorii. To sprawia, że świetnie sprawdzi się podczas stosowania diety redukcyjnej. W tym artykule przeczytasz o pięciu powodach, dla których warto pić wodę i jeszcze szybciej zredukować wagę.

  1. Jesteś pełny i nie czujesz głodu

Podwzgórze – obszar w mózgu, który odpowiedzialny jest za kontrolowanie pragnienia odpowiada również za apetyt. Kiedy organizm jest odwodniony, może interpretować to dwojako: głód lub pragnienie. Badania wykazały, że picie wody przed posiłkiem wspomaga spalanie tłuszczu. Zanim coś zjesz, spróbuj wypić szklankę wody. To pomoże ci uniknąć podjadania między posiłkami i uczucia ,,fałszywego” głodu.

  1. Picie wody wspomaga koncentrację

Oprócz tego, że woda nie ma kalorii, cukru ani kofeiny, transportuje również tlen do mózgu. Kiedy mózg  jest lepiej dotleniony, wtedy łatwiej nam się skoncentrować. Nawet umiarkowane odwodnienie może mieć wpływ na funkcje poznawcze, nastrój czy aktywność. Dlatego następnym razem, kiedy poczujesz się ospały, wypij szklankę zimnej wody.

Odwodnienie może sprawić, że podczas sytuacji stresowych będziemy sięgać po niezdrową przekąskę, fast foody i tak naprawdę będziemy dostarczać organizmowi więcej kalorii niż tego potrzebuje.

  1. Woda pomoże ci efektywnie ćwiczyć

Picie dużej ilości wody może przyspieszyć metabolizm, ale nie tylko. Woda zapobiega skurczom mięśni, co pozwala trenować dłużej i intensywniej. Kiedy wykonujesz ćwiczenia  wytrzymałościowe, napij się wody z elektrolitami oraz węglowodanami dla utrzymania odpowiedniej równowagi płynów w organizmie.

  1. Woda wspomaga działanie układu pokarmowego

Ta substancja ma bardzo duży wpływ na trawienie, ponieważ może je przyspieszać lub spowalniać. Warto zwrócić uwagę na zależność pomiędzy wodą a błonnikiem. Jest on ściśle skorelowany z piciem wody. Jeśli twoja dieta zawiera go bardzo dużo, powinieneś zwracać jeszcze większą uwagę na odpowiednie nawodnienie. Błonnik, który rozpuszcza się w wodzie, absorbuje ją i tworzy żelową powłokę w żołądku, która spowalnia trawienie. Natomiast nierozpuszczalny błonnik utrzymuje wodę w organizmie, przez co czujemy się ociężali.

  1. Dzięki wodzie zadbasz o swoje zdrowie

Spożywanie kalorii w postaci płynnej – napojów gazowanych czy soków powoduje głównie skoki cukru w krwiobiegu, co w konsekwencji może prowadzić do groźnych chorób. Dlatego warto pić wodę zamiast słodzonych, gazowanych napojów czy soków. Przez co nie tylko dostarczymy organizmowi mniej kalorii, ale również zadbamy o zdrowie.

 

Tagi: , ,
plany treningowe

Masz coś do dodania ? Skomentuj!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Najnowsze filmy z naszego kanału