Kulturystyka
SFD

HMB – wpływ (niemal zerowy) na kompozycję ciała

Oceń artykuł:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 głosów, średnia: 5,00
Loading...

Kilka miesięcy temu popełniłem temat:
http://www.sfd.pl/HMB__a_wzrost_si%C5%82y……..zonk-t743598.html

Gdzie skupiłem się na wpływie HMB na siłę, niestety jakoś wpływ na masę ciała/wpływ na kompozycję ciała został ominięty praktycznie.

Przypadkowo wpadła mi w ręce meta-analiza wiec wróciłem do tego badania, więc:

Effects of nine weeks of beta-hydroxy-beta- methylbutyrate supplementation on strength and body composition in resistance trained men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19387396

Badano wpływ 3g HMB przez okres 9 tygodni na 22 wytrenowanych mężczyzn, którzy maja za sobą minimum 4 lata treningu!

Badano wpływ na 1RM w 3 ćwiczeniach (Wl,wyprosty nog,uginania na biceps na modlitewniku), jak również na kompozycje ciała.

Wyniki:

The magnitude of change in body mass was trivial.
It has negligible effects on body composition.

Wielkość zmiany masy ciała była znikoma!
To (HMB) ma niewielki wpływ na skład ciała.

masa ciała (hmb/placebo)
bez zmian/bez zmian

beztłuszczowa masa ciała (hmb/placebo)
+0,8kg/+0,4kg

tkanka tłuszczowa (hmb/placebo)
-0,4kg/+0,1kg

Fakt – zwolennicy napiszą – jak nie działa jak widać, że działa!
+0,8kg w 2 miesiące, kiedy grupa placebo 50% z tego uzyskała [+0,4kg] nie tracąc ani złotówki.

Kilka obliczeń:
9tygodni *3g hmb ed = 189g hmb – koszt jakieś 100pln

Czy warto?
Być może tak dla jednych – ale dla tych, co liczą każdy grosz a liczą na super efekty – wyjście nie za bardzo słuszne!

…mało?
Więc jedziemy dalej:

Effects of [beta]-Hydroxy-[beta]-Methylbutyrate Supplementation During Resistance Training on Strength, Body Composition, and Muscle Damage in Trained and Untrained Young Men: A Meta-Analysis.

Przeanalizowano 9 badań, gdzie uczestniczyło w sumie 394 młodych osób (23 lat +/-2lata) wytrenowanych i niewytrenowanych.

Średnia długość testu (przyjmowania hmb) 5 tygodni.
Ilość przyjmowanego HMB -> 3-6g

Wyniki:

‚Effects on fat and fat-free mass were trivial, and results regarding creatine kinase were unclear. Supplementation with HMB during resistance training incurs small but clear overall and leg strength gains in previously untrained men, but effects in trained lifters are trivial. The HMB effect on body composition is inconsequential. An explanation for strength gains in previously untrained lifters requires further research.’

Wpływ na ilość tkanki tłuszczowej jak i beztłuszczowej masy ciała były znikome, a wyniki dotyczące aktywności kinazy kreatynowej są niejasne.
Suplementacja HMB podczas treningu oporowego wykazuje niewielki, ale ogólny przyrosty siły u mężczyzn niewytrenowanych(!), ale efekty u osób wytrenowanych są trywialne (znikome).
Wpływ HMB na skład ciała jest znikomy.

Czytamy dalej:
‚….over the short term, this supplement is of negligible worth to the majority of experienced athletes.’

W krótkim okresie dodatek ten ma małe wartości dla większości doświadczonych sportowców!

Zapraszam do dyskusji na forum klikając TUTAJ

Autor: solaros (sfd)

plany treningowe

Masz coś do dodania ? Skomentuj!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Najnowsze filmy z naszego kanału