Nietypowy trening ramion- Sony Schmidta

sbcaiozqyp.jpg 

Sony Schmidt

Sony Schmidt, mistrz Australli, miał imponujące mięśnie ramion, a jego sylwetka zjednała sobie tysiące zwolenników na całym świecie Wielu ludzi uważa, że sędziowie na różnego rodzaju konkursach oceniają go zbyt nisko. Ceniony jest za to, że przy dużej masie mięśniowej zachowuje idealne proporcje

Jego układ ćwiczeń na bicepsy jest następujący:

1) Uginanie jednorącz na wyciagu 4 x 8-10 po 45 kg
2) Uginanie ręki ze sztangielką 4 x 8-10 po 25-30 kg
3) Uginanie rąk na modlitewniku 4 x 8-10 po 50 kg

Sony Schmidt stosuje następujące zasady Weidera:

1 Utrzymywanie mięśni w stałym napięciu – prawidłowy trening oznacza, że przez cały czas czuje się oddziaływanie ciężaru. Jeśli czujesz, jak miesień płynnie rozciąga się i kurczy, bez podrzucania ciężaru, bez bujania nim i bez niekontrolowanego opadania, to jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia wspaniałych rezultatów

2 Przeciążania mięśni – żeby zmusić mięśnie do rozrostu, trzeba obciążać je coraz większymi ciężarami

3 Piramidalny wzrost obciążeń – zwiększanie ciężaru w piramidalny sposób zapewnia właściwe rozgrzanie mięśni i zmniejsza ryzyko kontuzji. Sony zaczyna od obciążenia około 60% i zwiększa je w każdej kolejnej serii.

Uwagi Sonny Schmidta:

1 Nie kopiujcie mojego treningu – przystosujcie go do swoich możliwości i stopnia wytrenowania. Ja dorastałem do mojego programu przez wiele lat treningów i wiem, że właśnie z taka intensywnością muszę trenować, by robić dalsze postępy

2 Możecie trenować bicepsy 2 razy w tygodniu i nadal zwiększać masę, ale każde dalsze zwiększenie liczby treningów doprowadzi do tego, że będziecie trenować na rzeźbę

3 Moja recepta na masywne ramiona: duże ciężary i mała liczba serii. Wysokie obciążenia i wykonywanie podstawowych ćwiczeń kulturystycznych połączone (od czasu do czasu) z nieco większą liczbą powtórzeń i wyższą intensywnością, powinno umożliwić Wam rozwój ramion do gigantycznych rozmiarów.

4 Trenuję bicepsy w trzecim dniu mojego cyklu treningowego, ale pod warunkiem, że największe grupy mięśniowe tułowia (klatka, grzbiet) miały cały dzień odpoczynku

5 Najważniejszą sprawą w treningu każdej grupy mięśniowej jest prawidłowa technika wykonywania ćwiczenia – trzeba prowadzić ruch w pełnej amplitudzie, nie zaokrąglać grzbietu i nie oszukiwać

6 Można trenować zarówno prawidłowo, jak i z dużym obciążeniem, co niewątpliwie jest trudniejsze od dźwigania dużych ciężarów pomagając sobie oszukiwaniem, ale daje lepsze rezultaty

7 Jestem zdecydowanym zwolennikiem wymuszonych powtórzeń, gdyż właśnie w taki sposób stymuluje się rozwój. Gdy po 6 lub 8 powtórzeniach dojdziesz do niemożliwości wykonania kolejnego powtórzenia, chcesz zakończyć serię, ale wszystko rozgrywa się w sferze psychiki. jeśli uda ci się zwalczyć słabość i wymusisz jeszcze 1-2 powtórzenia (nadludzkim wysiłkiem lub z pomocą partnera), osiągniesz maksimum z danej serii.

Treść artykułu została zaczerpnięta ze strony autorstwa Roberta Kucharczyka

autor; Gosteczek

1 komentarz to “Nietypowy trening ramion- Sony Schmidta”

  1. land rover says:

    ) Uginanie jednorącz na wyciagu 4 x 8-10 po 45 kg
    2) Uginanie ręki ze sztangielką 4 x 8-10 po 25-30 kg
    3) Uginanie rąk na modlitewniku 4 x 8-10 po 50 kg cos male te ciezary chyba ten robert kucharczyk czyms takim cwiczy chyba piorunek ruszal sie wiekszymi ciezarami no chyba ze te wszystkie serie robil

Trackbacks/Pingbacks


Skomentuj

Spam Protection by WP-SpamFree

Polub nas na Facebooku

Archiwum wpisów

Dzisiaj polecamy

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację polityki plików cookies.