Białko – maksymalna ilość w 1 posiłku

Pewnie nie raz spotkaliście się z pytaniem – ile mogę dać maksymalnie białka w jednym posiłku?
odpowiedz była z reguły 20-30g

Czy tak jest naprawdę? 

http://www.sfd.pl/Bia%C5%82ko__maksymalna_ilo%C5%9B%C4%87_w_1_posi%C5%82ku-t701936.html

Podsumowując:

Limitem na pewno nie jest 30g a tym bardziej 20g.
Limitem jest/może być całodzienne zapotrzebowanie!
Ale tu bardzo istotnym aspektem jest łatwość czy ilość spożytego białka w zależności od wagi – łatwiej kobiecie dostarczyć 40g (jeśli zamierzy dostarczyć 0,8g według RDA) niż facetowi podchodzącemu poważnie to tego sportu 2,2g w jednym posiłku – ale jest to tez możliwe.
Może nie w 1 posiłku – ale przez okres kilku godzin – na przykład 2-3 posiłki przez 4-6h przed/po treninguOdpowiedz nie jest prosta a tym bardziej niejednoznaczna – ale nie pewno nie jest nia 20-30g na posiłek!
Dużo zależy od dziennego zapotrzebowania,jak również od kompozycji posiłków, czasu trawienia, wagi,wieku,płci,etc.

Udostępnij znajomym

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *