Białko – maksymalna ilość w 1 posiłku

Pewnie nie raz spotkaliście się z pytaniem – ile mogę dać maksymalnie białka w jednym posiłku?
odpowiedz była z reguły 20-30g

Czy tak jest naprawdę? 

http://www.sfd.pl/Bia%C5%82ko__maksymalna_ilo%C5%9B%C4%87_w_1_posi%C5%82ku-t701936.html

Podsumowując:

Limitem na pewno nie jest 30g a tym bardziej 20g.
Limitem jest/może być całodzienne zapotrzebowanie!
Ale tu bardzo istotnym aspektem jest łatwość czy ilość spożytego białka w zależności od wagi – łatwiej kobiecie dostarczyć 40g (jeśli zamierzy dostarczyć 0,8g według RDA) niż facetowi podchodzącemu poważnie to tego sportu 2,2g w jednym posiłku – ale jest to tez możliwe.
Może nie w 1 posiłku – ale przez okres kilku godzin – na przykład 2-3 posiłki przez 4-6h przed/po treninguOdpowiedz nie jest prosta a tym bardziej niejednoznaczna – ale nie pewno nie jest nia 20-30g na posiłek!
Dużo zależy od dziennego zapotrzebowania,jak również od kompozycji posiłków, czasu trawienia, wagi,wieku,płci,etc.

Udostępnij znajomym

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *