kreatyna promocja
Kulturystyka
SFD

10 Wskazówek dla początkujących jak osiągnąć sukces w CrossFit

Kategoria: Trening i regeneracja

Oceń artykuł:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)

10 WSKAZÓWEK DLA POCZĄTKUJĄCYCH JAK OSIĄGNĄĆ SUKCES W CROSSFIT

1. Walczysz sam ze sobą a nie z innymi!

Kiedy zaczynasz walke z pierwszym WOD’em nie musisz wykonać go w określonej specyfikacji (RXd) lub wykonać 20
rund Cindy. Dostosuj go pod siebie. Dobierz intensywność. Potrzebujesz solidnej podstawy, zarówno siłowej jak i
wytrzymałościowej w celu przejścia do bardziej wymagającego treningu. Startuj powoli i nie przejmuj się, że
matka trójki dzieci wciąga w martwym ciągu 250lbs a Ty zmagasz się z gryfem. Przełamuj swoje bariery zanim
zaczniesz przełamywać bariery innych. Idąc tym torem przechodzimy do punktu drugiego …

2. Nie bądz zbyt dumny, skaluj!

Zaśpiewaj ze mną :
Ain’t too proud to scale, sweet darling.
Please don’t leave the wod. Don’t you go.
Ain’t too proud to scale, baby baby.
Please don’t leave the wod. Don’t you go.

Tony Budding (CrossFit HQ) opisuje skalowanie jako forme programowania. Skalowanie jest tematem tak
indywidualnym, że trudno jest zdefiniować je ogólnie. Musisz znać swoje ciało i swoje granice. Ale co
najważniejsze, nic nie zastąpi zdrowego rozsądku.
(Ten punkt może zdawać się nie zrozumiały, nawiązuje on jednak do pkt 1. Generalnie chodzi o to
żeby ocenić swoje możliwości i np. wykonując Fran na początku zacząć od 20kg w ćwiczeniu “thrusters”- przyp. tłum.)

3. To co jesz, jest ważniejsze od tego co dźwigasz!

Odżywianie ma kluczowe znaczenie w każdym aspekcie Twojego życia. Wpływa na poziom energii, regeneracje oraz
odporność. Cytując zmarłego Jacka Lalanne “You put junk in, junk comes out. You put good in, good comes out.”
(jesteś tym co jesz – przyp. tłum.). Kiedy zaczynasz treningi, jakość jedzenia które pochłaniasz jest
ważniejsza niż jego ilość. Nazwij to jak chcesz: Paleo, Primal, Hunter-Gatherer, Dieta Pretentious D-Bag; po
prostu odżywiaj się zdrowo. Jeśli odżywiasz się najlepiej jak tylko możesz to nie musisz martwić się o ilość.
Wyobraź sobie, że jestes Ferrari. Niewlewałbyś sobie jakiegoś gówna, prawda?

4. Nie bój się pytać!

To twój czas, pieniądze i co najważniejsze zdrowie. Jeśli nie rozumiesz czegoś w pełni, zapytaj. Jeśli znowu
nie jesteś czegoś pewny, spytaj ponownie. Nie bój prosić o wyjaśnienie, pytać, jeśli nie do końca coś rozumiesz
nawet jeśli myślisz, że mogłoby to zdenerwować innych na zajęciach. Wszyscy byliśmy kiedyś początkującymi.
Nauka pewnych ruchów takich jak przysiad, martwy ciąg lub ćwiczeń olimpijskich wymaga dużo praktyki i sprawnego
oka trenera. Jeśli potrzebujesz pomocy, poproś.

5.) Crossfit nie zastapi wszystkiego!

Crossfit to trening siłowo-wytrzymałościowy, który skupia się na budowie ogólnej sprawności fizycznej (GPP- general physical preparedness – przyp. tłum.). Szybko ewoluuje w kierunku sportu, ale to nie znaczy, że musi być Twoim życiem albo głównym treningiem. Ja trenuje Crossfit więc moge robić co chce: wyjśc, uprawiać sporty, uczyć się nowych. Posiadając GPP (ogólna sprawność fizyczna – przyp. tłum.) , moge podejmować nowe wyzwania. Crossfit nie jest moim życiem. Trenuje CF więc potrafie żyć i czerpać z niego.

[…]

Artykuł w całości dostępny na: http://crossfitdelawarevalley.com/2011/01/27/10-tips-for-success-for-the-crossfit-newbie/

Zapraszam do dyskusji na forum klikając TUTAJ


Tłumaczenie:  Lapson1 (sfd)

 

 

żywnośc dietetyczna

Masz coś do dodania ? Skomentuj!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Najnowsze filmy z naszego kanału