Dziewięć niezdrowych nawyków, przez które tyjesz!

Panuje trend, że aby pozbyć się nadmiernych ilości tkanki tłuszczowej należy zrewolucjonizować cały dotychczasowy sposób odżywiania i wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe. Cały problem polega na tym, iż rewolucje są trudne do zrealizowania, o wiele skuteczniejsza jest metoda małych kroków, która pozwoli na sukcesywne wprowadzanie nowych i zdrowych przyzwyczajeń i nawyków. Poniżej przedstawiam listę wybranych złych nawyków, których konsekwencją jest odkładanie tkanki tłuszczowej:

Spożywanie posiłków przed komputerem lub telewizorem – odwrócenie uwagi od zawartości talerza, skutkuje najczęściej tym, iż zjadane zostają znacznie większe ilości pokarmu. Skoncentrowanie się na czynnościach innych niż jedzenie, powoduje także, że mniejszą uwagę przykładamy do tego co jemy – dlatego też znacznie częściej wybieramy niezdrowe przekąski i fast food’y. Jeżeli zależy Ci na szczupłej sylwetce – celebruj (w miarę możliwości oczywiście) każdy posiłek. Analizy naukowe wskazują także, iż korzystnie na wybory żywieniowe i jakość jedzenia oraz trawienia wpływają posiłki spożywane z najbliższą rodziną czy przyjaciółmi.

Niedostateczna ilość snu – niewystarczająca ilość czasu poświęcona na wypoczynek nocny skutkuje zaburzeniami w gospodarce hormonalnej, co doprowadza do zwiększonego apetytu i nasila predyspozycje do wybierania niskojakościowych pokarmów.  Odpowiednia ilość i jakość snu stanowi ważny element w zwalczaniu nadprogramowych kilogramów.

Wiara w hasła reklamowe i opisy marketingowe – często wydaje się, iż dokonujemy słusznych wyborów żywieniowych, np. zastępując kanapkę z jakiem i warzywami czekoladowymi  płatkami śniadaniowymi dla dzieci, bo usłyszeliśmy w reklamie slogany mówiące o „zdrowym i pożywnym śniadaniu, dostarczającym wapnia i witamin”. Tymczasem wszelkie marketingowe slogany należy traktować przez pryzmat posiadanej wiedzy z zakresu odżywiania, a w razie wątpliwości skonsultować je na forum lub bezpośrednio z dietetykiem.

Nieczytanie etykiet – opakowanie produktu również stanowi element marketingu, wyeksponowane są na nim najczęściej informacje, które mają nas zachęcić do kupna. Jak się jednak okazuje, produkt fit – nie zawsze musi sprzyjać zdrowym nawykom żywieniowym. Dobrym przykładem są jogurt i kefiry owocowe, oznaczone jako fitness,0% tłuszczu, a dostarczające znacznych ilości cukrów. Jeżeli chcesz naprawdę być fit – przed zakupem danego produktu zapoznaj się dokładnie z jego etykietą!

Wypijanie znacznych ilości słodzonych napoi – zdarza się tak, iż z posiłkami nie dostarcza się nadwyżki energetycznej, która skłaniałby organizm do odkładania tkanki tłuszczowej, to jednak wypijanie znacznych ilości słodzonych napoi znacznie podbija dzienną kaloryczność jadłospisu. Warto oduczyć się słodzenia kawy, herbaty a także zrezygnować z wszelkich kolorowych napoi ( w tym również energetycznych) czy soków na korzyść wody mineralnej.

Eliminowanie z diety warzyw i owoców –  i zastępowanie ich owocowymi lub warzywnymi przekąskami, które w zasadzie nie dostarczają żadnych wartości odżywczych. Tymczasem warzywa i owoce to źródło nie tylko kalorii, ale także składników mineralnych czy błonnika, dlatego też nigdy nie powinno ich brakować w Twojej diecie! Innym poważnym problemem jest spożywanie warzyw w towarzystwie ciężkich, śmietanowych bądź majonezowych sosów… więcej

Udostępnij znajomym

One thought on “Dziewięć niezdrowych nawyków, przez które tyjesz!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *