kreatyna promocja
Kulturystyka
SFD

Kebab kulturysty, czyli urozmaicenie monotonnej diety

Kategoria: Kuchnia

Oceń artykuł:
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5 (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Gotowe danie

Kebab kulturysty + sos czosnkowy

Witajcie moi drodzy forumowicze!

 

Wielu z was zapewne ma dość swojej diety przesiąkniętej płatkami owsianymi, jajkami i kurczakiem z ryżem. Jako, że lubię eksperymentować w kuchni, postanowiłem zrobić bardzo łatwy przepis na świetne urozmaicenie diety – “Kebab kulturysty” .

Kebab zaliczamy do działu FAST FOOD , natomiast w tym przypadku będzie to tylko przenośnia dla idealnego posiłku z niską zawartością węglowodanów!

Powtórzę również dla wszystkich buntowników – to danie nie może zastąpić nam naszej trwałej diety, którą prowadzimy. Raz na jakiś czas możemy sobie pozwolić na taką uciechę np w niedzielę

Bez zbędnego gadania – zaczynamy!

Składniki na 2 kebaby:
-Mięso z piersi kurczaka (400g)
-1/2 papryki czerwonej
-1 biała cebula
-kapusta pekińska
-omlet/naleśnik/tortilla
-oliwa z oliwek
-pieprz czarny
-zioła prowansalskie
-przyprawa do gyros/curry
-olej do smażenia

Przygotowanie

1. Rozpoczynamy od mięsa, kupiony filet z kurczaka oczyszczamy z kostek/tłuszczu. Następnie kroimy go na w miarę drobne kawałki.
Mięso

2. Przygotowujemy marynatę w oliwie z oliwek. Nalewamy 2-4 łyżki oliwy do miseczki, następnie przyprawiamy odrobiną pieprzu i ziół prowansalskich.
Przyprawy

3. Pokrojonego w kosteczkę kurczaka, obtaczamy w marynacie, następnie nakrywamy talerz z mięskiem na 5-10 minut, żeby wszystko ładnie przesiąknęło oliwą i zapachem ziół.
Mięso

4. W międzyczasie szykujemy się do krojenia papryki i cebuli, staramy się pokroić to na drobne kawałeczki, chyba, że ktoś woli grubsze, to już według własnego uznania.

Warzywa

Warzywa

5. Mamy pokrojoną cebulkę i paprykę. Do tej pory wszystko powinno wyglądać jak na zdjęciu. Szykujemy patelnię oraz przyprawę do GYROS (jeśli nie macie to warto kupić, aczkolwiek jeśli tak bardzo nie chce się wam ruszać do sklepu to można to zastąpić przyprawą do kurczaka / przyprawą do kebaba / curry)

Składniki

6. Bierzemy się za smażenie cebulki, staramy się smażyć ją na małym ogniu i dłużej, żeby nie spalić. Finalnie ma mieć lekko złotawy kolor. Warto lekko posolić.
Smażenie

7. Teraz wrzucamy na patelnię nasze mięsko. I czekamy aż złapie kolor typowy dla kurczaka (biały). Mieszamy wszystko i przewracamy na drugą stronę.

Smażenie

8. Gdy mięso zmieni kolor, posypujemy obficie przyprawą do gyros. Następnie mieszamy.

9. Kolejnym krokiem jest dosypanie czerwonej papryki, którą wcześniej pokroiliśmy, całość smażymy jeszcze około 2 minut, cały czas mieszając.

Dodatek przypraw

10. Gdy skończymy przykrywamy mięsko pokrywką, żeby nie wystygło i bierzemy się za podkład. W swoim przepisie użyłem tortilli ponieważ rzadko ją jem i akurat miałem smak. Minus jest taki, że w jednym wrapsie (plastrze) tortilli znajdziemy 20g węglowodanów, co nie cieszy… Dlatego polecam wam zrobienie omleta lub po prostu zwykłego naleśnika. 11. Wykładamy środek liśćmi kapusty pekińskiej, następnie smarujemy liście małą ilością majonezu, tak jak w video przepisie Konia

11.jpg

12. Nakładamy farsz z patelni, następnie dajemy do mikrofalówki całość i podgrzewamy 30sek – 1 min całość.

Całość wygląda w ten sposób! – Smacznego!

Gotowe danie

Wartości odżywcze 1 kebaba:
*Białko = 51g
*Tłuszcze = 15g
*Węglowodany = 30g (z tortillą! Polecam zmiany np. omlet, wyjdzie mniej węgli)

*kcal = 400 (tortilla 176kcal, czyli bez ok 224 kcal wtedy wyjdzie)
———————————–

A teraz mini dodatek ode mnie, który idealnie pasuje do kebaba pakera – SOS CZOSNKOWY domowej roboty. Na pewno przepisów była tu masa bo sam kiedyś ściągałem i testowałem, natomiast dziś przedstawię wam wg mnie najlepszy sposób!

1. Przygotowujemy składniki, czyli:

-Jogurt naturalny 0%
-Majonez
-Woda przygotowana
-Zioła prowansalskie
-Pieprz
-Czosnek

Składniki

2. 2-3 łyżki wody przygotowanej nalewamy na dno salaterki (musi być gorąca), następnie wsypujemy obficie zioła prowansalskie oraz pieprz – zakrywamy spodeczkiem, żeby wyparzyć zioła.
Po 10 minutach (warto, żeby do tego czasu woda przestygła), wlewamy jogurt naturalny i majonez (regulujemy poziom gęstości za pomocą majonezu i jogurtu, wg własnego uznania). Na końcu przez wyciskarkę do czosnku, wyciskamy ok 2-3 ząbki. Mieszamy obficie, wstawiamy do lodówki na 15 min. Lub do zamrażarki na 5 i mamy gotowy sosik

Sos

Zapraszam do dyskusji na forum klikając TUTAJ

Autor: Przemyski (sfd)

żywnośc dietetyczna

Masz coś do dodania ? Skomentuj!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Najnowsze filmy z naszego kanału