Francis Benfatto -proporcjonajność i symetria

20060729225754

Źródło zdjęcia

Francis Benfatto

Budowa fizyczna Francuza Francisa Benfatto znana jest z klasycznych kształtów i przypomina dawnych mistrzów symetrii, takich jak Steve Reeves i Frank Zane, czyli kulturystów będących niedoścignionym wzorem harmonijnego i proporcjonalnego rozwoju muskulatury. Jest ulubieńcem kobiet, którym bardzo odpowiada jego typ bodowy, dzięki któremu od lat stanowi ozdobę podestów do pozowania i kulturystycznych magazynów.

Jego układ ćwiczeń na klatkę jest następujący:

1) Wyciskanie sztangi na ławce skośnej 3-5 x 6-30
2) Wyciskanie sztangielek na ławce skośnej 3-5 x 6-30
3) Rozpiętki na ławce skośne 3-5 x 6-30
4) Krzyżowe ściąganie linek wyciągu 3-5 x 6-30

Francis stosuje następujące zasady Weidera:

1) Zasada wstępnego zmęczenia – wykonując krzyżowanie linek przed wyciskaniem na skosie Francis przemęcza wstępnie mięsnie klatki i w ten sposób wymusza włączenie do pracy większej liczby włókien mięśniowych, co prowadzi do lepszej stymulacji i większych przyrostów

2) Zasada pełnego napięcia mięśni przy maksymalnym skurczu – pomaga ona w uzyskaniu wypukłej i prążkowanej klatki

3) Zasada treningu instynktownego – po latach treningów Benfatto doskonale poznał swój organizm i stosuje tylko te ćwiczenia, programy i techniki treningowe, które dają rezultaty w jego przypadku

4) Zasada utrzymywania ciągłego napięcia mięśni – wykonuje ćwiczenia w wolny i przemyślany sposób, by przez ciągłe napięcie mięśni zmusić je do cięższej pracy

Uwagi Francisa :

1) Każdy jego trening całkowicie różni się od poprzedniego – aby zaskakiwać mięśnie i pobudzać je do stałego wzrostu Francis stosuje takie techniki jak: superserie, szczytowe napięcie mięsni przy pełnym skurczu, przerwy na odpoczynek wewnątrz serii, dynamiczne powtórzenia, niepełne powtórzenia oraz zmiany ustawienia dłoni i ramion

2) Czasami tę samą grupę mięśniową ćwiczy 2 razy dziennie (rano i wieczorem), raz na rzeźbę i raz na masę.

3) Jeśli ma ciężki trening, robi 3 ćwiczenia po 3-5 serii i poniżej 12 powtórzeń w serii, gdy trenuję na rzeźbę, robi 4-5 ćwiczeń po 3-5 serii przy liczbie powtórzeń dochodzącej do 30

4) Często rozpoczyna trening od ćwiczeń na rzeźbę, a nie na masę, by szybciej poczuć “mięśnie”

5) Bardzo istotny wpływ na jego osiągnięcia mają ciągłe zmiany wielkości obciążeń, pozycji i kątów ustawienia w różnych ćwiczeniach, co pomaga mu w osiągnięciu maksymalnej koncentracji i zapobiega przemęczeniu.

autor; Gosteczek

Udostępnij znajomym

8 thoughts on “Francis Benfatto -proporcjonajność i symetria

  1. hehh dobre i napewno dziewczyny nie zwracaja uwagi czy to klasyczne klsztalty i symetria itd z tym ulubiencem kobiet to lekka sciema

  2. 1) Wyciskanie sztangi na ławce skośnej 3-5 x 6-30
    2) Wyciskanie sztangielek na ławce skośnej 3-5 x 6-30
    3) Rozpiętki na ławce skośne 3-5 x 6-30
    4) Krzyżowe ściąganie linek wyciągu 3-5 x 6-30
    o co chodzi z tymiu liczbami te 3-5 to sa serie a 6-30 to powtorzenia

  3. faba – tak, pierwsze to serie, drugie powt.- Benfatto trenował w dość rozmaity bym powiedzial sposób, stąd taki wielki przedzial.

  4. Czegoscie sie czepili jego wzrostu. Raczej kurduplem nie jest.Zazdroscicie mu bo jest dobrze wyrzeźbiony i dla tego tam mówicie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *