Metoda Doriana na mega plecy.

14b82993ab7143e7b4e16474fe48a334

Źródło zdjęcia

Dorian Yates

6-krotny zdobywca tytułu Mister Olimpia, Dorian Yates, jest jednym z głównych kandydatów do tytułu posiadacza najlepszych mięśni grzbietu w historii kulturystyki.
Dorian miał nieszablonowy program treningowy, który był bardzo intensywny i bardzo brutalny. Wykonywał tylko 1 serię każdego ćwiczenia (nie licząc rozgrzewki), ale robił ją używając ekstremalnie dużych ciężarów i ćwicząc do upadku mięśniowego, stosując takie metody treningowe, jak częściowe powtórzenia i powtórzenia negatywne.

Jego układ ćwiczeń na grzbiet jest następujący:

1) Ściąganie na wyciagu 1 x 6 – 8*
2) Podciąganie na drążku 1 x 8*
3) Podciąganie sztangi w opadzie 1 x 6 – 8**
4) Przyciąganie na maszynie Hammer Strength 1 x 6-8***
5) Prostowanie tułowia w opadzie 1 x 12-15
6) Martwy ciąg 1 x 8

Objaśnienie:
* – dodatkowo 2 forsowne powtórzenia na zakończenie serii
** dodatkowo trzy czwarte lub połowa powtórzenia na zakończenie serii
*** – dodatkowo 2 forsowne powtórzenia i okazyjnie 2 negatywne ruchy na zakończenie serii

Uwagi Doriana:

1) Moja rozgrzewka to 10 minut jazdy na stacjonarnym rowerze i 2 serii po 15 powtórzeń podciągania sztangi w opadzie

2) Trenuję używając bardzo dużych ciężarów, np. przy podciąganiu sztangi w opadzie robię 7 powtórzeń z ciężarem 200 kg

3) Przed każdym ćwiczeniem robię 2-3 serie rozgrzewkowe z mniejszym obciążeniem

4) Dużo ważniejszą sprawą od ilości serii jest ich intensywność, można wykonać kilkadziesiąt serii z małym obciążeniem i nie przećwiczyć mięsni,. a można też wykonać kilka serii z bardzo dużą intensywnością i w pełni przetrenować cały mięsień.

autor; Gosteczek

Udostępnij znajomym

8 thoughts on “Metoda Doriana na mega plecy.

  1. na brzuch ta metoda nie pomogła 😛
    ogolnie dziwinie wygląda… jak dla mnie ma za duze uda proporcjonalnie do ciała no i ten brzuch…

  2. To kiepskie ujęcie… facet ma na prawde potężny grzbiet. Co do brzucha… chyba karzdy kulturysta ma taki, kiedy nie napnie mięśni… A uda.. między innymi za grzbiet i za nie został mr olympia. Dorian Yates to człowiek który wyznaczył nowe standardy w kulturystyce pod względem wymiarów i nie tylko, a sześciokrotne zdobycie tytułu mr olimpia mówi samo za siebie…

  3. lee ma racje dorian wprowwadzil nowe standardy w kulturystyce wielu zawodowych kulturystow probowalo jego wiedze i uwagi wniesc do swoich treningow a to dlatego ze byl zawodnikiem o nienagannej sylwetce ktora prezentowala niesamowita rzezbe jak i mase miesni zostawiajac reszte zawodnikow daleko z tylu

  4. Fakt, że większość współczesnych kulturystów ma brzuchy spuchnięte jak dzieci w Afryce, ale oni wcale nie mają tam tłuszczu, to efekt stosowania hormonu wzrostu. Kiedyś nie walili tyle HGH to i brzuchy mieli normalne.

  5. No faktycznie dzisiaj bardzo mało osób zdaje sobie sprawę z tego, ze nie wystarczy tylko normalny trening na brzuch ale trzeba tez ćwiczyć mięśnie wciągające brzuch. Frank Zane tak robił na przykład i ja też tak robię. Polecam położyć się na dwóch stołeczkach. Tak, że brzuch jest między nimi i swobodnie zwisa do podłogi a potem ćwiczyć wciągania brzucha poprzez wydychane i powierza, gwałtowne wciągnięcie go na 2 sek i powolne rozluźnienie. Taki sposób ustawienie sprawia, ze ciężar naszego brzuszka jest maksymalny i pozwala mięsnią “wciągającym” uzyskać siłę przez co brzuszek tak nie odstaje. Nie pieprzę tutaj jakichś głupot. Ten trening na prawdę pomaga.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *