Trening siłowy zmniejsza stan zapalny, niezależnie od spadku masy ciała

Stan zapalny jest powiązany z kancerogenezą, chorobami układu-krążenia, cukrzycą czyli największymi plagami które zabijają setki tysięcy (czy nawet miliony) ludzi rocznie. Czy da się zmniejszać stan zapalny treningiem? Naukowcy postanowili to sprawdzić .

Badanie naukowe

Dwadzieścia trzy kobiety w wieku około 65 lat zakończyły 12 tygodniowy program treningu siłowego. Obejmował on wykonywanie 3 serii 10 ćwiczeń, a trening był powtarzany 3x w tygodniu. Stosowano zakres 8-12 powtórzeń w serii.

Prowadzenie treningu:

  • zwiększyło siłę o 44%%,
  • doprowadziło do spadku stężenia białka c-reaktywnego oraz TNF-alfa (stan zapalny),
  • nie doprowadziło do zmiany składu ciała,

Wniosek

Trening siłowy zmniejszył markery subklinicznego zapalenia u otyłych kobiet po menopauzie nawet przy braku zmian w składzie ciała.

Referencje:

MELODY D. PHILLIPS i in. „Resistance Training Reduces SubclinicalInflammation in Obese, PostmenopausalWomen” https://www.revdesportiva.pt/files/form_cont/Resistance_Training_Reduces_Subclinical.8.pdf

Udostępnij znajomym

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *