Zalety i wady diety low carb

Charles Poliquin

Zalety i wady diety Low Carb
Autor: Charles Poliquin
Jakie są zalety i wady diety niskowęglowodanowej?

Istnieje tak wiele zalet diety niskowęglowodanowej, że stosuję ją w przypadku 75 % swoich klientów. Niestety nie jest ona przeznaczona dla wszystkich, niektóre genotypy nie tolerują jej i wymiar tej nietolerancji jest powiązany z długością czasu w jakim ci osobnicy pozostają na diecie low carb . Zanim zagłębicie się zalety i wady low carb, przytoczę słowa Jonny Bowden’a : ” Musicie podejść do utraty tkanki tłuszczowej jak to związków: codzienna uwaga, dbanie, wsparcie, zarządzenie kryzysowe, interwencja, skupienie, uwaga i świadomość. Wymaga to zdolności do negocjacji. Wszystkie cechy, których nie mamy jeśli chodzi o jedzenie.”

Zalety

Sprzyja wzrostowi masy mięśniowej, przy jednoczesnym obniżeniu tkanki tłuszczowej
Nie jestem zwolennikiem podejścia nabieraj masy/ redukuj w treningu zwiększającym masę mięśniową. W przypadku 75% populacji wierzę, że do wzrostu masy mięśniowej przy jednoczesnej redukcji tkanki tłuszczowej dieta low carb będzie najlepszym podejściem, zwłaszcza kiedy włączycie do tego suplementy poprawiające wrażliwość na insulinę. Wrażliwość insulinowa ulega poprawie na diecie low carb dlatego też redukcja tkanki tłuszczowej nasila się.

 

Wspomaga leczenie dyslipidemii
Diety low carb są skuteczne w szczególności w przypadku redukcji triglicerydów i cholesterolu VLDL. Działa również znacząco na obniżenie frakcji LDL. Nie ma znaczącego wpływu na zwiększenie dobrego cholesterolu. Jednakże wpływa na poprawę stosunku frakcji HDL do LDL.

Redukuje stany zapalne
pacjentów donosi o redukcji bólów stawowych, kiedy znajduje się na diecie low carb. Wysoki poziom insuliny jest powiązany z markerami stanów zapalnych. Produkcja insuliny jest mniejsza w przypadku diety low carb. Kolejny marker hs-CRP, który jest powiązany z ryzkiem wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych ulega obniżeniu, stosując dietę low carb.

Wpływa korzystnie na poziom insuliny i stężenie glukozy we krwi.
Regulacja poziomu cukru we krwi jest prawdopodobnie największą zaletą diety low carb. 68% Amerykanów znajduje się na pograniczu cukrzycy. Insulina jest hormonem odpowiadającym za starzenie się i stany zapalne w organizmie. Regulacja insuliny jest jednym z najlepszych sposobów na sprzyjanie zdrowemu, długiemu życiu. Kolejnym atutem regulacji poziomu cukru we krwi jest obniżenie wahań nastroju i mniejsze prawdopodobieństwo napadowego objadania się.
Obniża poziom ciśnienia krwi
Ponieważ dieta low carb obniża poziom stanów zapalnych w ustroju, lepsze ciśnienie krwi jest bezpośrednią korzyścią tej diety.

 

Większa energia
Zanim wszyscy pseudo eksperci rzucą się by spalić kanadyjskie ambasady wysłuchajcie mnie. Osoby będące na diecie niskowęglowodanowej bardzo często donoszą o większych pokładach energii. Testy psychometryczne zawsze donoszą o lepszym samopoczuciu pacjentów stosujących się do tego rodzaju diety.

Wady

Dieta low carb jest monotonna
Jest wiele źródeł informacji na temat diety low carb, tak jak na przykład książka Jonny Boden’a Living the Low Carb Life, która dostarczy wam mnóstwo cennych wskazówek jak gotować zdrowo. ([www.jonnybowden.com])

Wydłużony czas przygotowania posiłków
Ponieważ zawartość mięsa jest większa, wiąże się to z dłuższym czasem przygotowania posiłków. Ugotowanie steka zabiera więcej czasu niż przygotowanie kanapki. Ale ponownie istnieją na to sposoby. Jeśli użyjecie zieleniny zamiast pity, to możecie przyrządzić low carb wrapa z mięsem.

Problemy z zaparciem
Można temu zapobiec poprzez zażycie zmielonych ziaren siemia lnianego i kozieradki zaraz po przebudzeniu oraz poprzez dostarczenie organizmowi wielu form błonnika, który oczyści ustrój z ksenoestrogenów i poprawi wrażliwość insulinową.

Całość artykułu dostępna pod:
[http://www.charlespoliquin.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/115/V&]

Zapraszam do dyskusji na forum klikając TUTAJ

Tłumaczenie: nuril

Udostępnij znajomym

One thought on “Zalety i wady diety low carb

  1. Monotonność diety low carb jest do przetrzymania, bez problemu można się na niej utrzymać. Wszystko zależy od tego, jak kto gotuje i przede wszystkim co. Więcej jeden będzie jadł monotonne posiłki przy diecie, drugi nie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *