Kulturystyka
SFD

Zmierz dokładnie swój poziom tłuszczu

Oceń artykuł:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Czyli wielopartyjna metoda pomiaru fałdomierzem

5_article_55deea722c6f8_article_v3

Źródło zdjęcia

Jest to jedna z najbardziej dokładnych metod stosowanych do pomiaru %bf więc możecie brać wynik
za jak najbardziej wiarygodny. Oczywiście jeżeli nie macie fałdomierza – mierzycie kciukiem i wskazującym.
Dobra więc zaczynamy.

Pomiar tkanki tłuszczowej u mężczyzn

Mierzymy – klatkę, koło pempka(chwytamy w linii pionowej) oraz udo – łapiemy fałdę w taki sposób jak jest to zaznaczone czarnymi
kreskami na zdjęciu.
Wynik oczywiście w milimetrach.

I teraz wzór na obliczenie zawartości tkanki tłuszczowej:

Body density = 1.1093800 – (0.0008267 * X3) + 0.0000016 * X3^2) – (0.0002574 * X4)

Gdzie:

X3 = Suma pomiarów(klatka, pempek, udo)
X3^2 = Suma pomiarów(klatka, pempek, udo) podniesiona do potęgi drugiej.
X4 = Wiek w latach.

W ten sposób obliczyliśmy Body density. A teraz aby obliczyć procentową zawartość:

BF% = (457/Body density) – 414.2

lub

BF% = (495/Body density) – 450

I otrzymujemy procentową zawartość tłuszczu.

jak by ktoś nie wiedział o co chodzi ze znakami to

/ – dzielenie
* – mnożenie
^ – potęga

Pomiar tkanki tłuszczowej u kobiet.

Kobiety muszą zrobić pomiary tricepsu, uda oraz bioder.
Na rysunku nie ma tricepsu, należy złapać go wzdłuż biegnącego mięśnia trójgłowego w połowie drogi do barku i łokcia.

A teraz wzór:

Body density = 1.099421 – (0.0009929* X3) + (0.0000023 * X3^2) – ( 0.0001392 * X4)

Gdzie

X3 = Suma pomiaru tricepsu, bioder oraz uda

X3^2 = Suma pomiaru tricepsu, bioder oraz uda podniesiona do potęgi drugiej.

X4 = Wiek w latach.
i tak samo jak u mężczyzn przenosimy pomiary na ten wzór, aby wyliczyć procentową zawartość:

BF% = (457/Body density) – 414.2

lub

BF% = (495/Body density) – 450

Aby uzyskać jak największą dokładność, zróbcie co najmniej 3 raz pomiary, dla tych pomiarów zmierzcię %bf i wyliczcie średnią(zwłaszcza jeżeli nie macie fałdomierza)
Radzę stosować tą metodę do sprawdzania postępów w diecie bo jest najbardziej wiarygodna, życzę niskich pomiarów.

Dodatkowe materiały, zdjęcia i komentarze forumowiczów do artykułu znajdziesz na forum klikając TUTAJ

Autor: chudzio

Źródło: http://low-carb.org/lylemcd/skinfold.htm

plany treningowe

Komentarze

  1. Areknr says:

    Fajny art. Napewno bardzo przydatny!!

  2. Morales32 says:

    Ciekawy artykuł brakuje tylko jaka powinna być prawidłowa zawartość tłuszczu w organizmie zależnie od wieku http://www.meden.com.pl/fat/bodyfat.htm
    oto link gdzie można jest taka tabela

  3. Andrzej says:

    Artykuł naprawde bardzo dobry brakuje tylko adresu gdzie można kupić fałdomierz… np. http://www.diagnostyka.adverti.com.pl

Masz coś do dodania ? Skomentuj!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Najnowsze filmy z naszego kanału