Fish Day na PoTreningu.pl – 4 artykuły

Przeglądając diety młodych sportowców zamieszczane często na forach sportowych można stwierdzić, ze jedyną znaną im rybą jest tuńczyk z puszki. Tymczasem jest wiele innych możliwości przygotowania smacznego i przede wszystkim wartościowego dania z udziałem ryb, bez konieczności bazowania na tandetnym trochę i średnio-jakościowym konserwowym tuńczyku.

Biorąc pod uwagę fakt, że dla wielu osób liczy się nie tylko wartość odżywcza i zdrowotna dania, ale także nakład czasu potrzebny na jego przygotowanie wybrałem ze swojej podręcznej książki kucharskiej kilka prostych przepisów.

Łosoś ze szpinakiem w pomidorach:

W celu przygotowania tego niezwykle wartościowego dania potrzebny będzie 400 g łososia (świeżego), dwie łyżki oliwy, dwa ząbki czosnku, cebula, szpinak (najlepiej świeży, ale może być mrożony), dwa pomidory, 50ml jogurtu naturalnego i składniki dodatkowe takie jak: sok z cytryny, grubo mielony pieprz, gałka muszkatołowa, przyprawa ziołowa do ryb i sól morska.

omega-3

Najpierw przygotowujemy marynatę: mieszamy oliwę, sok z cytryny i przyprawę do ryb. Kawałki łososia przez około 15 minut trzymamy w marynacie, a następnie umieszczamy w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku i pieczemy 15 – 20 minut. W tym czasie na patelni podgrzewamy oliwę z oliwek z wyduszonym czosnkiem i pokrojoną w drobną kostkę cebulą, do której po chwili dodajemy odrobinę jogurtu. Następnie dodajemy szpinak i pomidory i gotujemy przez pięć minut. Na koniec doprawiamy wszystko solą i pieprzem oraz odrobiną gałki muszkatołowej. Podając razem z upieczonym łososiem otrzymamy pyszne danie w stylu low carb (przepis na dwie przeciętne porcje, gdzie jedna dostarcza: 45g białka, 35g tłuszczu, 15g węglowodanów i 550kcal). Posiłek znakomicie komponuje się z ziemniakami czy makaronem.

Dorsz gotowany na parze w marchewce

Dorsz jest dość chudą rybą, jednak zarówno ze względu na wysoką zawartość bogatego w aminokwasy rozgałęzione białka, jak i też wyjątkowe walory kulinarne…ciąg dalszy artykułu ->
1. Ryba na sportowo w trzech odsłonach

Zapraszamy do lektury pozostałych artykułów na potreningu.pl:

2. Koniecznie ryba czy wystarczy kapsułka?

3. Jak kupować ryby?

4. Dlaczego warto jeść ryby?

Udostępnij znajomym

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *