kreatyna promocja
Kulturystyka
SFD

Imbir lekarski jak sterydy? Badania naukowe

Kategoria: Doping, Ogólne, Zdrowie

Oceń artykuł:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)

Przynajmniej to sugerują badania Sirvan Atashaka i wsp. z Iranu. [1] Dlaczego mam wątpliwości? Gdyż osiągnięto niespotykanie dobre rezultaty. Do tej pory imbir lekarski wiązano z  wpływem na stan zapalny, chorobę zwyrodnieniową stawów, ryzyko raka jelita grubego czy wpływem na lipidogram. [2]

Wracając do meritum: jedna grupa mężczyzn otrzymywała imbir lekarski, druga placebo. Kolejne dwie grupy dostawały placebo lub imbir, ale dodatkowo trenowały siłowo. Zastosowano kiepski trening siłowy oparty o maszyny, co będzie miało znaczenie za chwilę.

Wyniki pod względem przyrostu mięśni:

  • placebo: +0.4 kg beztłuszczowej masy,
  • imbir: +0.9 kg beztłuszczowej masy,
  • trening siłowy i placebo +1.7 kg beztłuszczowej masy,
  • trening siłowy i imbir lekarski (1 g dziennie) +3.4 kg beztłuszczowej masy,

Dlaczego wkładam to badanie między bajki? Gdyż wraz ze wzrostem masy mięśniowej badani pozbyli się:

  • placebo: 1 kg tłuszczu!
  • imbir: 1.2 kg tłuszczu!
  • trening siłowy i placebo 2.2 kg tłuszczu!
  • trening siłowy i imbir lekarski (1 g dziennie) 4.1 kg tłuszczu!

Jak osiągnięto tak niesamowite rezultaty? Zatrudniono osoby otyłe, mało aktywne fizycznie. Dlatego w ciągu 10 tygodni eksperymentu były one w stanie pozbywać się tkanki tłuszczowej oraz budować mięśnie. Ponadto badacze nie określili jak oszacowali przyrost beztłuszczowej masy ciała. Całkiem możliwe, iż są to dane z sufitu, przypominają one raczej rekompozycję osiągniętą na hormonie wzrostu, licznych sterydach, beta-mimetykach i hormonach tarczycy, niż przy użyciu 1 g imbiru. Poza tym jak wyjaśnić pozbycie się tylu kg tłuszczu bez interwencji dietetycznej i aerobów? To wiedzą tylko irańscy szamani.

Referencje:1. Sirvan Atashaka “Effects of ginger (Zingiber officinale Roscoe) supplementation and resistance training on some blood oxidative stress markers in obese men” https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1728869X14000045?via%3Dihub2. https://examine.com/supplements/ginger/
żywnośc dietetyczna

Masz coś do dodania ? Skomentuj!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Najnowsze filmy z naszego kanału