Petar Celik-specjalnie dla SFD:master kulturysta

zamieszczam pierwszy z tekstow(i mysle ,ze nie ostatni)
, jakie przyslal mnie 62 letni Petar Celik ,7- krotny mistrz swiata w kulturystyce,z wyksztalcenia trener,trenowal miedzy innymi Milosa Sarceva znanego pro….
mysle ,ze jego spostrzezenia i przemyslenia sa warte uwagi…

Autor: Petar Celik, tlumaczenie Masti

“Radzenie sobie z budową ciała w późniejszych latach”

Przygotowania “master-kulturysta”

Główną różnicą między treningami-kulturysta w młodym wieku i starszych odnosi się do problemów w następujący sposób:

– Zwrócenie uwagi na aspekt zdrowia stylu życia i sportu

– Prowadzone działania, próbując przyspieszyć metabolizm i

– Doświadczenie w realizacji gromadzone przez dziesięciolecia w sporcie, w celu zrekompensowania brakow zawarta jest w fakcie, że chodzi o osoby starszej

Radzenie sobie z najwyższego poziomu sportowca później jest bezpośrednio spowodowane przez stan zdrowia. Mianowicie, w tym wieku, większość ludzi już cierpi na przewlekłe lub ostre choroby i faktor zdrowia “najwazniejszy faktor” w tym sensie, że zdrowie musi być utrzymana w idealnym stanie, skoro nie jest w idealnym stanie,ze względu na wiek, nie będzie mozliwosci wykonywać w tym stanie intensywnych treningow i zastosowac diety, która zaspokaja potrzeby sportu Można to łatwo osiągnąć przez zdrowy tryb życia i pozytywnego myślenia. W ramach zdrowego stylu życia obejmuje stosowanie zdrowej żywności, unikając stosowania: tłuszczu, cukru, soli i produktów z białej mąki. Żywności, których należy unikać zawiera wszystkie szybkie i części większość przemysłu spożywczego. Korzystna jest naturalna żywność, żywność ,ktora była i jest minimalnie traktowana przez obróbkę cieplną.

Nasze pozytywne myśli, uczucia, wspomnienia, pragnienia, plany, postrzeganie siebie … pomaga nam poznać siebie lepiej. Lepsze poznanie siebie jest wiedzieć, lepszego wykorzystania ich potencjału intelektualnego i fizycznego, między innymi, w celu zbudowania nowych pięknych mięśni. Teraz spróbujmy to wyjaśnić …

Starzenie się wpływa na procesy metaboliczne, co jest tak oczywiste, że rok coraz więcej osób przyrost masy ciała. To jest po prostu przypisana do przyczyn, które leżą w podeszłym wieku. Czy naprawdę było przyczyną? Oczywiście, w zeszłym roku nie było powodu, dla kogoś do nadwagi. Główną przyczyną otyłości leży w nieprawidłowym żywieniu i wystarczającej ilości aktywności fizycznej.

Podstawa:spójrzmy prawdzie w oczy- fakty na temat metabolizmu. Nie zwalnia automatycznie po 30 – roku, jak wielu twierdzi. Droga życia określa tempo przemiany materii. Tego zawsze musimy być świadomi i brać pod uwagę fakt, że są bardzo zależne od tego, czy będzie szybki metabolizm (wynikające smukłości) lub będzie powolny (powodując otylosc).

Jeśli przyrost masy ciała, to chyba dlatego, jak to zrobić zbyt wiele rzeczy, że metabolizm zwalnia, i maluczkich przyspieszenia. Oto czynniki, które należy zwrócić uwagę w tym zakresie:

Metabolizm spowalnia:

Nadmiernego siedzenia. Im mniej się ruszasz, Twój organizm zużywa mniej kalorii, a pojawiają się doniesienia o nadmiar kalorii, które zostały złożone w postaci tłuszczu. Nadmierny siedzący tryb zycia prowadzi do tymczasowego spowolnienie metabolizmu.

Dieta. Zmniejszenie spożycia kalorii jest szokiem dla ciała – ciało jest przygotowuje się na najgorsze, co spowalnia metabolizm, tak że wygląda jak po spożyciu tłuszczu. Musisz starać się “przechytrzyć” ciało jego naturalne mechanizmy, stopniowo zmniejszając liczbę kalorii. Ograniczenie kalorii nie powinna być zbyt gwałtowna, ale maksymalnie od 200 do 300 kalorii dziennie. Ciało zacznie spożywać tłuszcze, bez obawy, że nie będzie jedzenia, że będzie stopniowo zmniejszać kalorii rozumieć jako sytuacji kryzysowej lub kryzysu.

Starzenie się społeczeństwa. Metabolizm zwalnia 10 procent w każdej dekadzie zycia,

powiedział Dr. Susan B. Roberts Laboratorium przemiany energetyczne w

Tufts University w Bostonie. Tak więc, nie trzeba się oszukiwać i zwodzić będziesz musiał zjeść 10% mniej kalorii dziennie – aby zachować tę samą wagę. Inaczej wzrosnie!

Oto czynniki żywieniowe, które bezpośrednio wpływają na starzenie i zdrowie ciała: dziesięć gramów błonnika dziennie może zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych o 14 procent. Dzienne spożycie 2 -3 porcji owoców lub ziarna bogate w błonnik może zapewnić silną ochronę serca. Lub dziesięć gramów błonnika dziennie może zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych o 14 procent, a ryzyko zgonu o 27 proc. Co to oznacza w praktyce? W porcji należy jeść (trzy czwarte szklanki) otręby i gruszki w celu zapewnienia pięć gramów błonnika. Kolejne trzy gramy część włókna pod warunkiem, płatki owsiane, jabłko lub banana. Jeden banan zawiera od 4 do 5 g błonnika. Pozostała kwota włókna można wprowadzić przez wybór, przez owoce i zboża. Włókna działają głównie poprzez obniżenie poziomu cholesterolu we krwi i ciśnienie krwi. To także poprawia wrażliwość na insulinę. W związku z tym, włókna z ziarna jest szczególnie ważne, ponieważ jeśli jest to tylko weszła w wysokości dziesięciu gramów, ryzyko rozwoju choroby niedokrwiennej serca jest zmniejszona o jedną czwartą, podczas gdy włókna z owoców zmniejsza ryzyko o jedną trzecią.
Głównym problemem medycznym, że dziś, gdy idziesz do lekarza, lecza objawy, a nie przyczyny choroby. Na przykład, jeśli u pacjenta występuje wysokie ciśnienie krwi będziesz przepisał lek, który utrzyma normalnym ciśnieniem, nie troszcząc się o to, jakie są prawdziwe przyczyny lub powody wystąpienia tego problemu. Tak więc lekarz nie usuwa przyczyny, ale tylko skutki patologiczne. W tym problem pozostaje nierozwiązany. Problem stwardnienie naczyń krwionośnych jest odwracalny. Naczynia krwionośne mogą być czyszczone w sposób naturalny i powrócić do stanu pierwotnego. Tylko to jest właściwe rozwiązanie.
Oto, co chciałbym zastosować efekt prewencyjny na (nie) występowania choroby:
Mleko z pszenicy

– 1 szklanka kiełków pszenicy (dwa dni kiełkowania)
– 4 szklanki wody
– 2 / 3 szklanki rodzynek odstajalog w wodzie.

Składniki wymieszać, zmielić w blenderze i przecedzić. Pod warunkiem, że mleko jest wykorzystywane jako podstawa do przygotowania różnych zdrowe napoje. W tym można dodać białko w proszku, aby powiększyć składników napoju, aby aminokwasy do trenowanej tkanki mięśniowej.
Jest to podstawowy przepis, a tu można użyć ryż, owies lub inne zboża zamiast pszenicy. Zamiast winogron, można użyć suszonej żurawiny, daktyle, suszone figi. Przepis jest jedeni jest zawsze taki sam. Istnieją tysiące kombinacji, tak aby każdy mógł zaspokoić ich smak. Staram się stosować przynajmniej raz w tygodniu (w godzinach wieczornych, na zapach) – czosnek.

Które z pozostałych składników maja trochę większy wpływ na stymulację (przyspieszenie) metabolizmu? Albo przynajmniej, że niektóre składniki lub suplementy diety takich skutków spowodowanych nie maja..

Kofeina. Kofeina zawarta w kawie lekko zwiększa częstość akcji serca, który teoretycznie może przyczynić się do przyspieszenia metabolizmu. Wynik powinien być taki, że przyspiesza spalanie kalorii. W praktyce efekt jest znikomy.

Co tak naprawdę przyspiesza metabolizm? Dlaczego z głodu robisz się grubszy i mięśnie tracisz?

Kalorii?

Białka. Białko pomaga budować mięśnie. Podkreślić znaczenie białka w diecie, ponieważ bez nich nie da się budować mięśnie. Ważne jest, że białka zbudowane są z aminokwasów. i więcej mięśni, tym więcej twój metabolizm szybciej. Idealnym celem jest zająć 20 do 25 procent kalorii z białka.

Jedz mniejsze, ale częstsze. Zaraz po posiłku, metabolizm zaczyna przyspieszać (pierwszy mechanizm uruchamia spalanie kalorii). Więc jeśli jeść dziennie

cztery lub pięć razy w skromnym posiłku, będzie mieć istotny wpływ na przyspieszenie przemiany materii,

szybciej niż w przypadku jeść dwa posiłki dziennie.

Cardio ćwiczenia (trening aerobowy). Podczas wykonywania ćwiczeń, które przyspieszają bicie serca przyspiesza

metabolizmu. Niestety, kiedy są przerwy (w trybie czuwania), metabolizm spowalnia się drastycznie. Tylko bezpośrednie połączenie między treningiem silowym i aerobowym, które, jako regularne treningi tego typu może w pewnym stopniu ograniczyć negatywny wpływ na metabolizm diety.

Trening siłowy (trening anaerobowy). Trening siłowy buduje mięśnie, a efekt ten objawia się przez spalanie kalorii, a później podczas odpoczynku. Każdy nowy 450 g mięśni
dziennie spali około 50 dodatkowych kalorii dziennie. Powyższe ilości nowych mięśni można dostać za około miesiąc, jeśli dwa lub trzy razy w tygodniu trenujemy silowo.

Czy brak pewności?
Czy uważasz, że masz brak pewności siebie? Jeśli tak, być może przyczyna leży we wczesnym dzieciństwie, jeśli powiedzą, że jesteś niekompetentny i że “nic z ciebie nie będzie.” Najczęściej powoduje niepewność w dzieciństwie. Jednak każdy sukces jaki w międzyczasie zrobiliśmy z powrotem zwieksza nasza pewnosc i stajemy się doslownie nową osobą, która sama do siebie ma coraz więcej zaufania,pewności. Nigdy nie wolno nam wątpić w powodzenie tego, co robimy! Nie powinno nas zniechęcać, ani niepewności lub braku zaufania naszych rodziców i innych osób ważnych w dzieciństwie!
Czy masz wrażenie, że jest coś szczególnego w sobie i trzeba udowodnić sobie prawo w sporcie robisz. Jeśli czujesz, trzeba podążać za instynktem i przejść na przygodę, zwany rozwój mięśni lub “kształtowanie ciała” sobie i innym udowodnić, że jesteś zdolny, masz specjalny formularz i piękno ciała, poprzez praktykowanie budowy ciała można zauważyć i prowadzić do wyższych form. Spróbuj zbudować motywację, że będzie na bieżąco przez cały czas aż do osiągnięcia swojego celu, a on moim zdaniem powinno być: miły dla oka, całe swoje życie, nie tylko w młodości! Więc trzeba mieć wizję tego, jak wyglądasz i jak masz zamiar znaleźć niezbędne energii i czasu. Jeżeli uważasz, że cel, który chcesz osiągnąć i jak się czujesz, czy “motyle w brzuchu”, powinno być potwierdzenie, że wybraliście do czynienia z na, co prawo nazywać “Real Thing”.

Zapraszam do dyskusji klikając TUTAJ

Udostępnij znajomym

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *