Łydki jak diamenty w dwa miesiące.

O tym jak wazne dla ogolnego wygladu muskulatury sa lydki, nie trzeba nikogo przekonywac>nie maja takich rozmiarow, jak wiele wiekszych grup, ale dorownuja im waznoscia. Łydki wieńczą umięśnienie nóg nadając im odpowiedniej oprawy.

Genetyka i łydki
Żadna inna grupa miesniowa nie jest tak bardzo obciazona warunkami genetycznymi, jak lydki. Dobre lydki ma sie, lub nie, tak przynajmniej mowi sie na silowniach i cos w tym jest. Z jednej strony mamy zawodnikow ktorych sciegna bardzo wysoko lacza sie z lydka, nie pozostawiajac wiele miejsca na sam miesien i jego rozrost. Tacy kulturysci nawet przy wyjatkowo morderczym treningu nie sa w stanie osiagnac w pelni satysfakcjonujacych wynikow. Z drugiej strony sa jednostki, ktore posiadaja krotkie sciegno i duzy miesien gotowy na rozbudowe duzej masy.

Złe polaczenie
Czesto za slabsza kondycje lydek odpowiada ich nieprawidlowe ustawienie na treningu. Nazbyt czesto bowiem sa trenowane razem z nogami, co im nie sluzy. Zwykle kulturysta solidnie pompuje sie na treningu nog, a na koniec gdy juz ledwo stoi na nogach dorzuca jeszcze pare serii wspiec ktore wykonuje na “pol gwizdka”. Jesli wiec mamy klopot z lydkami, na poczatek warto przeniesc ich sesje na inny dzien, najlepiej na sesje poswiecona jedynie aerobom.

Zakres powtorzen
Lydka wyglada jak jeden sercowaty miesien, ale w rzeczywistosci sklada sie z dwoch oddzielnych muskulow. Miesien brzuchaty lydki jest tym widocznym, lezacym na zewnetrznej stronie. Ma ksztalt rombu, stad czesto okresla sie go mianem “diamentu”. Do miesnia brzuchatego najlepiej docieramy jesli pobudzamy lydki majac nogi wyprostowane i zablokowane w kolanach. Czyli wszystkie formy wspiec na palce z wyjatkiem wersji siedzacej angazuja glownie ten miesien. Z praktyki wiadomo ze najlepiej reaguje on na nizsza ilosc powtorzen 8-12 i duze obciazenia. Drugi miesien to plaszczkowaty. Ma ksztalt lisciai znajduje sie pod brzuchatym. Do ruchu wlacza sie jedynie w sytuacji, gdy wykonujemy wspiecia na palce majac nogi ugiete w kolanach. Miesien plaszczkowaty jest zdecydowanie bardziej wydolny niz brzuchaty, stad ilosc powtorzen w seriach na niego powinna byc wysoka 15-20. Oczywiscie podane tu liczby sa orientacyjne, a odchodzenie od nich co pewien czas jest nie tylko akceptowane ale tez pozadane.

Prawdilowe zestawienie
Ukladanie dobrego planu treningowego na lydki jest proste, miesnie te wymagaja jednego cwiczenia na miesien brzuchaty i jednego cwiczenia na miesien plaszczkowaty

Czestotliwosc
Jak często należy trenowac lydki? Czesc kulturystow osiagnela zadowalajace wyniki cwiczac co drugi dzien. Zwykle trenuje się je raz w tygodniu, ale lepsze efekty daje trening lydek 2x w tygodniu, ponieważ lydki maja wyjatkowa zdolnosc do szybkiej regeneracji, znacznie wyzsza, niż inne miesnie. Oczywiście lydki również można przetrenowac, ale jest to o wiele trudniejsze niż w przypadku innych grup. Dlatego dwa treningi w tygodniu to optymalna ilosc, aby pobudzic lydki do wzrostu i zapewnic im czas na regeneracje.

Forma ruchu oraz nastawienie psychiczne
Wolne, kontrolowane powtorzenia, umozliwia na przeprowadzenie trzech najwazniejszych skladnikow treningow – skurcz, spiecie i rozciagniecie miesnia. Dzieki takim ruchom miesnie zwiekszaja swoja mase. Takie powtorzenia z jednej strony zakladaja uzywanie rozsadnych obiciazen, a z drugiej koncentracje na ruchu. Duzych lydek nie zbuduje się na duzych ciezarach, ale przez zmuszanie ich do maxymalnej pracy i koncentrowanie się na wysilku.

Trening
Przedstawiam przykladowy dwu miesieczny cykl na lydki cwiczone 2x w tygodniu.

pr-na-lydki.jpg

autor; Małysz666

Dodatkowe materiały, zdjęcia i komentarze forumowiczów do artykułu znajdziesz na forum klikając TUTAJ

2 Komentarzy to “Łydki jak diamenty w dwa miesiące.”

  1. diamencik says:

    Brzmi kusząco-Łydki jak diamenty w dwa miesiące jak wszystko kosztuje dużo pracy.

  2. Zajebisty Kamil says:

    Artykuł dość interesujący. Jednak ilość czasu i wysiłku jaką trzeba włożyć w ten trening trochę mnie przeraża. Oby przyrost tych mięśni nie odbył się kosztem innych grup mięśniowych…

Trackbacks/Pingbacks


Skomentuj

Spam Protection by WP-SpamFree

Polub nas na Facebooku

Archiwum wpisów

Dzisiaj polecamy

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację polityki plików cookies.