Kulturystyka
SFD

Nowy konkurs! Bitwa na ćwiczenia

Oceń artykuł:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Kto może wziąć udział?

Każdy moze być uczestnikiem konkursu,z każdego działu.

Początek-01-06-2012Koniec 30-09-2012

Co jest potrzebne oprócz dobrej formy i wysokiego poziomu wspołzawodnictwa(czyli AA-Ambicji i Agresji 🙂 )

Każdy uczestnik musi miec możliwość nagrywania filmów video-kamera,aparat cyfrowy lub przecietna komórka.
Myślę ,że w centrum Europy w XXI wieku nie bedzie z tym problemu….

Na filmach nie trzeba pokazywac twarzy,ujecie może być z boku z tylu ale w taki sposób,by można było stwierdzić ,ze jest to ta sama osoba…

Zasady Konkursu: Bitwa na Ćwiczenia

1.Zgłaszamy swój udział w tym temacie najpóżniej do 09-06-2012 do godziny 22:00.

2.Każdy z uczestników od 10-06-2012 ,w odrebnym temacie zatytułowanym Konkurs-Bitwa na Ćwiczenia………..(wpisac swój nick,wpisac cwiczenie) wstawia swój aktualny film z ćwiczenia w którym chce rywalizowac z innymi(np wyciska 100 kg 12 razy-inni uczestnicy w ciagu dwóch tygodni wstawiają swój film z tym ćwiczeniem i próbą pobicia tego wyniku).
Każdy ,na pewno każdy, jest w jakimś ćwiczeniu nieprzecietny.Może jeszcze o tym nie wie-ten konkurs pomoże mu poznac woje mocne i słabe strony.

3.Sposób oceny:
a)od 0 do 2 pkt za zaproponowane i wykonane cwiczenie-liczy się oryginalnośc,dobry wynik i zadziwienie innych.

b)druga punktacja bedzie za zajete miejse w danym ćwiczeniu:
1 miejsce 5 pkt
2 miejsce 4 pkt
…………..
5 miejsce 1 pkt

4.Udział w danym cwiczeniu,możliwość poprawy wyniku

a)można opuscic dane ćwiczenie ale dostaje się wtedy 0 pkt
b)poprawic wynik może na samym koncu terminu danego ćwiczenia tylko autor tego ćwiczenia.Robimy tak z racji zamieszczenia jako pierwszy wygranego ćwiczenia,konkurencji.

5.Konkurs przeprowadzamy rundowo-każda runda trwa 2 tygodnie-w tym czasie trzeba zamieścic swoj film z danym cwiczeniem.
Po dwoch tygodniach-przyznajemy punkty i ruszamy z kolejnymi konkurencjami-znów termin 2 tygodnie.Dużo zależy od Was-trzeba wykryć słaba strony swoich rywali i mocne własne strony-i tak dobierać cwiczenia by dobrze wypaść.Wymaga to także myslenia strategicznego.

6.Zasady doboru ćwiczeń,konkurencji

1.Cwiczenia siłowe,wytrzymałościowe,z obciazeniem i bez,biegi,skoki,pływanie,rower i cała masa innych ciekawych prób i technik.Cwiczenia nie moga się powtarzać.Refleks także jest potrzebny-liczy sie czas wprowadzenia ćwiczenia w temacie.
2.Cwiczenia z obciazeniem-by uniknac kontuzji i maksymalnych przeciażeń-cwiczenia takie muszą być wykonane na min 10 powtórzeń(np wstawiamy wyciskanie sztangi leżac 100 kg 9 razy-nie moze byc,bo wykonaliśmy jako pomysłodawca mniej niż 10 powtórzeń.Ale już 95 kg x 14 powtórzeń może być-ten limit dotyczy osoby wstawiajacej swoje ćwiczenie,uczestnicy zrobia tyle ile moga lub wykonaja to w formule unreal(sprawiedliwej-cięzar dobieramy do swojej wagi tabela Wilksa)
3.Ćwiczenia z własnym cieżarem-bez zadnych ograniczeń ilościowych .
4.Istota proponowanych ćwiczeń jest możliwość ich pełnego,nieprzerwanego udokumentowania na filmie.
Przykład:szybkośc pokonania rowerem odległośći 100 m-nie ma problemu z filmowaniem i zmierzeniem czasu i odległości.
Maraton na 42 km-odpada-bo kto to nakreci i zechce ogladać? 🙂

Reszta zależy od Waszej fantazji i umiejętności.
Oczywiście-ćwiczenia przez Was proponowane nie moga zagrażać zdrowiu i zyciu innych,chcacych je wykonać-nie moga też zagrażać otovzeniu i nie moga wymagac wymyślnch przyrzadów czy miejsc.

7.Formuła real i unreal(sprawiedliwa)
a)formuła real dotyczy tylko ćwiczeń z obciażeniem powyżej 30 kg.Przeliczamy wtedy obciazenie tabela wilksa-wskażnik musi być taki sam jak wskażnik zadajacego dane ćwiczenie-to jest formuła unreal.
Mozna wykonać ćwiczenie w obu formułach ale należy wpisać wyniki z Wilksa.

przykład:
user A wyciska 100 kg 10 razy przy własnej masie 120 kg
user B waży tylko 80 kg i ze 100 kg ledwo sobie radzi,wtedy deklaruje opcje unreal i wylicza cieżar sztangi z Wilksa-to wychodzi 85 kg
czyli wyciska zamiast 100 kg 85 kg…

Zapisy do konkursu do 9 czerwca godz 22:00.Konkurs trwa 4 miesiace,co miesiac beda nagradzani najlepsi.
Takiej rywalizacji-zblizonej do formuły zawodów jeszcze nie było-warto wziąć udział..
Wyniki beda prezentowane online w programie zawody sfd-pod nazwą Bitwa na ćwiczenia.

link do strony z wynikami i konkuencjami: http://zawody.sfd.pl/Zawody/31

A na dobry poczatek i rozruszanie-konkurencja w formule zaproponowanej przez Bulla i program zawody sfd.

Martwy ciąg
(technika klasyczna-z odkładaniem sztangi na ziemie) w formule wielokrotnej ale….nie chodzi i maksymalna ilość powtórzeń ale o jak najwiekszy podniesiony cieża(czyli mnożymy ilość wykonanych powtórzeń x cieżar sztangi)
By było to ćwiczenie dopasowane dla każdego-ciężar sztangi może być dowolnie przez was wybrany ale w zakresie od 50 kg-100 kg

Program policzy nam osiagniety wynik-Zwycięza osoba podnosząca w sumie najwiekszy cieżar…
Obciązenie dopasowujemy do naszych predyspozycji-duża siła i mniejsza wytrzymałośc-duże ciężary(ale nie wiecej niż 100 kg),mniejsza siła ale super wytrzymałośc-mniejsze ciężary(ale nie mniej niż 50 kg.
Termin realizacji filmu-także do 9 czerwca-cos jakby wpisowe….Oczywiście jest to wliczane w cały konkurs.

 

[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=qCf5md6LuYA&feature=player_embedded [/youtube]

[youtube] http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5k5N8xcDO1I [/youtube]

Zapraszam do dyskusji na forum klikając TUTAJ

Autor: masti (sfd)

Tagi:
plany treningowe

Masz coś do dodania ? Skomentuj!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Najnowsze filmy z naszego kanału