Skuteczny plan na zwiększenie hipertrofii mięśni zginaczy ramion

Skuteczny plan na zwiększenie hipertrofii mięśni zginaczy ramion

Autor: Charles Poliquin

Do grupy mięśni zginaczy stawu łokciowego zaliczamy cztery główne mięśnie: mm. dwugłowy ramienia, mm. ramienny, mm. ramienno-promieniowy oraz mm. nawrotny obły. W celu maksymalizacji hipertrofii należy ćwiczyć wszystkie wymienione mięśnie.

Jeśli w mądry sposób korzystasz z wiedzy w oparciu o biomechanikę, to możesz wspomóc wzrost swoich ramion. Oto zasady którymi należałoby się kierować:

1. W celu maksymalizacji hipertrofii ramion każdy mięsień z grupy zginaczy stawu łokciowego należy rozwinąć, a więc: obie głowy mm. dwugłowego ramienia, m. ramienny, m. ramienno-promieniowy i m. nawrotny obły.

2. By to osiągnąć musisz tak dobrać ćwiczenia i metody treningowe, aby pasowały najlepiej do określonego celu.
By skupić się na krótkiej głowie bicepsu należy wykonać ugięcia przedramion, tak by łokcie znajdowały się z przodu względem tułowia np. unoszenie hantelki w oparciu o udo, uginanie
przedramion na modlitewniku. By natomiast pobudzić głowę długą bicepsu należy wykonać te ćwiczenia, w których stawy
łokciowe znajdują się z tyłu w stosunku do tułowia- wszystkie formy ugięć przedramion na ławce w skosie górnym leżąc na wznak. Głowa długa mm. dwugłowego ramienia bardzo dobrze reaguje na ruchy o wysokiej częstotliwości (szybkie tempo wykonania powtórzenia dop. tłum.)

Cały artykuł możesz przeczytać na stronie Charlesa Poliquina:
TUTAJ

Zapraszam do dyskusji klikając TUTAJ

tłumaczenie; Morales_37

Udostępnij znajomym

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *